2012. január 18., szerda

Hozzátáplálás és egyebek

Elkezdtük. Nehezen szántam rá magam és még nem tudom, hogy megbántam-e. Mindenesetre Samunak ízlik az almalé :) Egyelőre cumisüvegből kapja, csak pár kortyot, lássuk, hogy bírja. Ízlik neki, egyelőre nem okozott gondot. Nekem a nagy félelmem, hogy nehogy a mérgektől baja legyen. Mindenesetre még most semmi nem jött elő. Csak a sav. Tegnap orrán száján folyt,  ma már jobb, de azért gyakrabban kér enni, kicsit mintha a közérzete is rosszabb lenne.

Terv: ha lement az alma (talán a héten), jövő héten megpróbálom a barackot, azt már kanállal, aztán a körtét. Ha ez is meg van, 4. hónaptól kipróbáljuk ugyanezt pürével + pár zöldséggel is megpróbálkozunk, mondjuk a krumplival. Javasolják 4. hónaptól a glutént, így talán óvatosan azt is beadagolom, ahogy írták, csapott mokkáskanál liszt a főzelékbe, fél keksz az almába. Majd látjuk, hogy viszonyulunk hozzá. Van 2 féle hozzátápis táblázatom, az egyik már 4. hónaptól engedi a répát, a másik 5. hónapig csak gyümölcsöt javasol. Nehéz... Én így is nagyon tanácstalan vagyok, pl. lövésem nincs, a sütőtökkel mit kell csinálni??? Süssem meg és mehet a fagyóba? (Asszem még lehet kapni...)

A másik "szenzáció": meggyőztek végül, hogy vigyem el szörpit Dévény tornára, csak egyáltalán megnézetni, oks-e minden. Pár hete még "kiflizett", amikor emelte magát, mondjuk most már nem csinálja, de megnézetni semmibe nem kerül. Ortopédián azt mondták, hogy kötött kicsit a bal csípője, tornáztassam minden pelenkázásnál. Igyekszem, de komoly ellenállásba ütközök. Nehéz ez is.

Viszont a fiam magától fog. Ha elé tartom a csörgőt és érdekli, magától madárfogással megfogja!!! :) Persze felvenni még nem tudja. De nekem már ez is elég, ügyesedünk :)

6 megjegyzés:

  1. Drága Zsani! Sztem mindent jól csinálsz.A répa azért van kétféleképpen, mert ugyan 4 hótól adható, de ha gyümivel kezded, akkor úgy szokták hogy amíg abból nem eszik egész adagot, addig csak gyümi. Elvileg nem szabad keverni a zöldséggel, mert el lehet rontani vele az étvágyát és rossz evő lehet. Sztem a másikban ezért írják 5 hótól. A sütőtököt megsütöd, kikaparod, és adagokban fagyasztod. Kicsit kiengedéskor levet fog ereszteni, de azt le tudod önteni róla.
    A másik a torna: még nincs elkésve, de sztem a dévény torna sosem árt egy babának. Mi is jártunk és szupi volt.... Csak így tovább. Puszinyuszi

    VálaszTörlés
  2. Negyedik hónaptól glutént? azért azzal várjál szerintem...bár lehet én nem vagyok mérvadó, én csak a 6. hónapban kezdtem a hozzátáplálást, és olyan szakirodalmat olvastam (pl. kismamablog.hu), ami szerint a glutén tartalmú dolgokat 8 hónapos kor után javasolt csak adni.
    Más: Nagyon ügyi a pici fiad!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Ildi, azóta rájöttek, és most már az az általános világnézet, hogy a glutént minél hamarabb érdemes bevezetni, mert nem okoz allergiát 4. hónapban sem, viszont sok értékes tápanyagtól esik el a baba. Nehéz ez, mert a 2010 januári kismama magazin még azt írta, hogy 8-9. hónapig hozzátáplálni sem szabad, 2010 év végén már kiegyeztek a 6. hónapban, azóta rájöttek, hogy érdemes minél hamarabb kezdeni, szóval ez olyan szerintem, hogy mindenki olvasson utána és saját magára hallgatva csinálja, ahogy gondolja. Hidd el, ha akkora bajt okozna a glutén, akkor betiltanák a 4 hónapos kortól adható tejpépeket és kekszes bébi ételeket...

    VálaszTörlés
  4. zsani, lehet, hogy más a világnézet, de az én gyerekorvosom is azt mondja (és gyakorló apukaként hajlamos vagyok neki hinni, másrészt fiatal, nem begyöpösödött, és elég fiatalos is), hogy hiába tisztán tápos már zsófi 4 hónapos kora óta, a gluténnel várjuk meg a betöltött 6 hónapot. akkor sincs még elkésve semmiről, pláne, ha ezt-azt kap/ott már addig is.

    és a sütőtököt megfőztem kevés vízzel, és a főzővízzel hígítva turmixoltam. szerette. mondjuk én nem fagyasztottam le belőle. mire nagyobb lesz, lesz már más, amivel lehet kísérletezni...

    a betiltásról: annyi mindent be lehetne tiltani, ami tényleg káros (nem csak bébiknek), mégsem teszik, mert haszna van belőle valakinek.... szóval önmagában az, hogy valamit kapni, engem nem szokott meggyőzni arról, hogy az jó is. lásd a bébikompot.....

    VálaszTörlés
  5. Zsani, jaja, igazad van, mindenkinek saját belátása szerint kell dönteni, annyi az ellentétes info, hogy ember legyen a talpán, aki eligazodik közötte. Szerintem az anyai ösztönre kell hallgatni leginkább, meg a gyerekorvosra. Brigivel is egyetértek, hogy atól mert valamit forgalmaznak, még nem biztos, hogy jó.
    Puszi Nektek!

    VálaszTörlés
  6. Én ezért fogok lassan agyvérzést kapni, mert mindenki mást mond, mindenki mást ír, én meg döntsem el, mi van...

    Én úgy vagyok vele, hogy Samu a 4 hónaptól jobb a glutén mert nem lesz allergiás a gyerek nézetbe született, én csak ezt olvastam mindenhol, meg ezt is javasolták, szal egyelőre ezen a véleményen vagyok. De amíg szegény fiam egyáltalán szilárd kaját kap, addig még lesz egy oltás, úgyis megkérdezem a védőnőt, mit gondol erről :)

    VálaszTörlés