2011. november 28., hétfő

A Franciágy Krónikái, avagy a türelem, a kimerültség és a bömbölő bébi..

Itt egy idézettel nyitnék barátnőmtől: "Aki nekem azt mondja, hogy a 3. átbömbölt éjszaka után nem jutott eszébe a pálinkás kenyér, az hazudik!" Ez így is van...

Amikor egy nő elhatározza, hogy gyerekvállalásra adja a fejét, valljuk be őszintén, mindenki egy púderszagú babaszobát képzel maga elé (első gyerekesekről beszélek!!!), benne egy édesen szunnyadó/gügyörésző bébivel, ragyogó napsütésben szikrázóan csillogó babakocsit, huncut babamosolyt, stb. Arról valahogy mindenki megfeledkezik, hogy a legangyalibb, legkiegyensúlyozottabb babáknak is vannak rossz napjaik...

Amikor az ember hozzászokik, hogy egy huzamban 10 órát tud aludni, bizony megviselő, amikor 3 részletben alszik 3 órát és éjjel többet van ébren, mint amennyi időt alvással tud tölteni. Talán az első időszak a legkeményebb, amíg az erre az életmódra való átállás meg nem történik (egy hónap után az ember lánya meglepően fitt 4 óra alvással is), apuka és anyuka karöltve zombulnak a lakás különböző pontjain, miközben azon agyalnak, hogy

1) a gyereknek nem lesz kistestvére
2) ezt az egyet is elajándékozzuk

Ilyenkor persze az ember ingerlékenyebb, a mindennapos veszekedések állandóak (mi folyamatosan válni akartunk... 2 naponta...), a gyereknek meg folyamatosan cumit gyömörkész a szájába, hogy talán akkor csend lesz, de rá kell döbbennie, hogy a kis szilikon rész képtelen azt a hatalmas nyílást kitölteni... Ilyenkor az ember a védtelen csecsemőre is rádörren: "Ugyan fejezd már be!" "Kapd már be a cumit és fejezd be a bömbölést!" és még sorolhatnám, amit később nyilván nagyon szégyel, dehát ott, akkor...

Nekem az adott erőt, hogy az egyik neves újsában (Anyák Lapja) olvastam a pszichológus válaszol rovatban, hogy normális, ha az anyuka néha türelmetlen, hiszen fáradt, és sok esetbe tehetetlen (pl. hasfájás), emiatt senki ne érezze rosszul magát. Hát én így is tettem :D

Szóval sejtettem én, hogy húzós lesz az eleje, de nem hittem, hogy ennyire. Ráadásul én még mélyen hallgathatok, a gyerek éjjel csak 1x kel, gyorsan végez, általában azonnal visszaalszik. Mi lenne velem, ha 4-5x kelnénk éjjel és 2-3 órákat töltenénk ébren? (egyszer, csakis egyszer kipróbáltam... hosszú távon kikészülnék, pedig hány ilyen baba van!!!)

De!!! A másnap rámvillantott mosolya, amikor összegömbölyödve hozzámbújik, amikor lelkesen magyaráz igazából kárpótolnak mindenért. Na EZÉRT lesz Samukának kistesója is :)

4 megjegyzés:

  1. Na, ebből látszik, hogy Te sem vagy "celeb"! Az ő gyerekük mindigmosolygós, sosemsírós :)
    Az első pár hónap a húzós, de tényleg. Mikortól már ül, az szuper lesz!

    VálaszTörlés
  2. Ööööh kicsit cáfolnék,mert lesz még fogzás,mozgásfejlődés miatti nem alvás,átállás az egy alvásra,oltás mizéria,vagy amit akartok :) mi felváltva járunk át,most éjjel éjféltől-3-ig..(beteg...) kemény,de nappal tényleg van kárpótlás(és ha du.alszik,én is alszok vele,hihihi)

    VálaszTörlés
  3. jaja, azért nem lesz teljesen szuper mindig :), de hamarosan megnő és majd elmondja, hogy mi a baja :):):) (zsebbi)

    VálaszTörlés
  4. Szia
    én is követlek Zsanikám!
    Nagyon jól írsz, s hogy őszintén - sokat ér :)
    Puszi nektek, nehézségekhez kitartást, a szépet meg éljétek meg!

    VálaszTörlés