2011. november 6., vasárnap

Első hetünk itthon

Vasárnap hazaértünk, innen indult valahonnan önálló, közös megpróbáltatásaink sora.

Hála égnek átjött édesanyám segíteni, nagy nehezen beadtam a derekam, és elkezdtem fekve szoptatni. (Tiltakoztam ellene, mondván, hogy be fog szokni az ágyba, de eddig erre semmi nem utal...) Sokkal könnyebb volt, bár nem értettetem, hogy miért sivalkodott a jobb mellem láttán, ez eléggé kiakasztott (akkor még finoman fogalmaztam...) Azt hiszem hétfőre virradó éjszaka szántam rá egy bő 2 órát, és átmasszíroztam az addigra már "nemszeretem cickónak" elkeresztelt jobb mellemet, ki is préseltem belőle vagy 20ml tejet (tudom, hogy nem sok, majd később írok róla, miért csak ennyi volt), utána könnyebb lett szopizni, így elmúlt a nemszeretem cickó szindróma. Ha bárki mondja, hogy csak ennyi a gond!

Nagyon örültem amúgy, hogy törpögő átalussza az éjszakát és nappal is 5-6 órákat alszik, erre megkaptuk, hogy nem jó ez így, mert nem fog hízni a gyerek, és szoptassak igény szerint, és lehet, hogy tápszerrel hozzá kell táplálni (védőnéni mondta). Ezt nem értettem teljesen, hiszen Samu jól van, sokat pisil, kaka is volt, kiegyensúlyozott és általában annyit szopizik, amennyi kell neki, vagyis én úgy vettem észre, hiszen szopi után mindig alszik egy nagyot... na mindegy, hát majd kiderül, mi lesz, csak ez a tömjük a gyereket dolog nekem annyira nem tetszik.

Na mindegy, ezen megijedve és felbuzdulva másnap nekiálltam igény szerint szoptatni, felborítva a napirendünket, így az egész napom egybefolyt, szoptatás-fejés-szoptatás-fejés... az eredmény: másnapra majdnem teljesen elapadt a tejem... ki is borultam amúgy rendesen, sírtam, befordultam, világgá akartam menni, elegem lett mindenből.

Kiváltottuk a tápszert, hozzátáplálni viszont csak egyszer kellett, aludtam egyet a nagy depressziómra, és azóta 70-80 miliket szoptatok, igaz ugyanúgy csak 4-5 óránként, de már nem érdekel... a kicsi úgy fest, szépen hízik, vagy legalábbis nem fogy... én meg ezt a 4-5 óránkénti szoptatást úgy veszem, hogy igény szerinti, mivel általában nem tudom felkelteni, gondolom, nem éhes...

Nagy mumus volt a cumi, mert ugye a cumizavar, és majd nem fog tudni szopizni, blabla, hát büszkén és boldogan jelenthetem, hogy a gyerekemnél ez nem jelentkezett, szépen szopik, sőt, a cumisüveg sem kavart be, amiből a lefejt tejcsit kapja...

Amúgy sokat vagyunk már fenn, ilyenkor tüneményesen elnézelődik, vagy anyával beszélget, az éjszakákat átalussza, naponta 2-3 kakis pelus mindig van, de pisis is nagyon sok, szépen ügyesen szopizunk, mit is mondhatnék még :)

Délutánonként anyósomék hordják sétálni, ez nagyon jót tesz neki, az étvágya is jobb lesz, meg le is nyugszik, végül is még csodaszép az idő :) A kölcsökcsonk asszem az 5-6. napon leesett, maradt alatta egy kis vadhús, azt hétfőn lelápiszolja a doktorbácsi :) viszont csúnya kiütéses már mindene, azt mondták, erős, zsíros a tejem, azért ilyen... hát úgy legyen :)

Teszek fel még pár képet, aztán megyek fürdetni :)




10 megjegyzés:

  1. Csodaszép!
    Jó az a kaja úgy ahogy van.Samu jelzi ha éhes,és ha ekkorákat alszik utána,nyilván jóllakott.
    Mondjuk nem értem hogy apadt el a tejci egész napos szopi+feés után,elvileg az csak szaporítaná a tejet,lehet inkább a stressz hogy "így kell"csinálni...minden OK veletek,csináld érzésed szerint! Iszol tejszaporító lötyiket?
    Nem hiszem h beszokik az ágyba,én is gyakran szoptattam ott,vigyázni kell a derekunkra is,nekem hónapokba telt mire egy kényelmes ülve-szoptatós módszert kitanultam,karfás fotelben. De Tomi sose akart a nagyágyban aludni,sőt.Éjjel bealudt mellettem szopi közben,de amúgy nem.
    Cumi,nálunk se kavart be,és csodát tesz a babákkal :)

    VálaszTörlés
  2. Gratulálunk!

    Ismerős a helyzet, nálunk 3hónap után is előjött ez, és már nincs is úgy. De nekem is az igény szerinti szopiztatástól annyi se lett mint most...:S
    azt mondtam vegyem el a cumit, de nyugtalan nem alvó lett...tehát csak az érzéseidre hallgass! Azok a jók!!!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Csodaszép Samu! Örülök, hogy jól vagytok!

    Légyszi ne parázz. Hallgass a megérzéseidre szoptatás terén. Amíg Samu szépen hízik, pisil és kakil, addig nincs gond, mindegy hányszor eszik. Egyél és igyál rendesen 4-5 liter folyadék kell.
    A tejszaporító dolgokkal vigyázz, ha van elég tejed nem kellenek.
    Ha írtál volna a jobb melles problémáról én mondtam volna neked, hogy csak ennyi a megoldás. Nálunk is volt ilyen gond :)
    Puszillak titeket, vigyázz a nagyfiúra! :*

    VálaszTörlés
  4. Köszi csajok!

    Iszom a laktoherbet meg kecskerutát, mert sajnos csak hajnalban van meg a 70ml, aztán bízom benne, hogy lassan majd szaporodik :) mások is olyan ügyesen megoldották, én is meg fogom :)

    Sajna nem hízik, ez aggaszt, ezért is táplálunk hozzá, nehogy elfogyjon a szentem, annyit nem ér az egész... így hát szopizik valamennyit (kiüríti szépen a mellem), aztán hozzápótlunk tápival, de bízom benne, hogy hamarosan elhagyhatjuk... anno nekem volt a legnagyobb a szám, hogy a gyerek az első, és így is van! :) mindent csak megérzés szerint ;)

    VálaszTörlés
  5. A hozzászólásod utolsó mondata a kulcs :) mindent csak megérzés szerint... mindent csak úgy nyugisan ösztönösen és nem lesz itt semmi gond. 70 ml pedig nem kevés, majd szaporodik csak nyugi, erre sem kell rástresszelni. Sok-sok folyadék és sok alvás(már amennyire lehetőséged van)
    Gyönyörű kiskrapek, csak bámulom és vigyorgok mint a tejbetök... (ha nem lennék ilyen vén bizony újra elcsábulnék még egy babácskára)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép a kisfiad. Csak gyönyörködni tudok benne :)

    VálaszTörlés
  7. Zsani! B.Ági vagyok. Csodaszép a kisfiad! Gratulálok!
    Csak magadra hallgass, senki másra! (Mit nem adnék, ha az én kislányom is átaludná majd az éjszakát! Mennyit keltünk anno, ajjaj!)
    És tudod, a szülésről is nagyon sokan borzalmakat mesélnek! És látod, Te egy csodaként élted meg! (És az is, tudod én írtam neked!) Ezt a szopi kérdést is szépen meg fogjátok oldani! Egyre több tejed lesz! Meglátod! Csak ne idegeskedj! Nekem anno segített, hogy minden szopi után fejtem egy picit! Volt hogy alig jött valami, volt, hogy sok volt. Próbáld esetleg meg, hátha neked is bejön!

    VálaszTörlés
  8. zsanikám, szép a kiskrapek nagyon! :)
    a sok szoptatás-fejés biztosan nem apasztja el a tejet, ezt hidd el!
    az, hogy abbahagyja a szopizást, nálunk nem feltétlen jelenti azt, hogy jóllakott, sokkal inkább azt, hogy üres a cici, és egy időre elég az, amit onnan kapott (ha éppen elég, és nem csak jelképes mennyiséget sikerült kierőltetnie...). volt olyan, hogy azt hittem, minden OK, de ha megkínáltam táppal, bizony még vagy 100 ml-t benyelt - tehát nem kicsit volt még éhes, csak még nem ordított miatta...

    ja, és túletetni nem tudod a gyereket. vagy nem kapja be a cicit/cumit, vagy ha be is kapja, nem szívja, de ha mégis megtennék, akkor a felesleget tuti kibukja. túlzabálás csak nagyobb korban van, főleg felnőtteknél :)

    örülök, hogy jól vagytok, csak így tovább!!! :)

    VálaszTörlés
  9. Szia Zsani!!

    Nagyon szép Samu baba!Gratulálok hozzá!
    A szopival kapcsolatban pedig, ha ilyen jól alszik Samu, eszedbe ne jusson felkelteni, mert maximum kapsz egy bömbölő babát, ha nem éhes, úgysem tud enni, akkor had aludjon! És használd ki, hogy pihenhetsz éjszaka, mi még mindig 2-3 óránként kelünk, úgyhogy úgy gondolom az éjszakai alvás egy nagy ajándék!
    Szopiztass két ciciből, hátha akkor nagyobb mennyiséget eszik, bár egy tizenpárnapos babának bőven elég egy étkezésre a 80 ml!!
    És úgy szopiztass ahogy neked kényelmes, nyugi nem fog a nagyágyba beszokni! Nekünk Lili 5 hetes koráig közöttünk aludt, és gond nélkül átszokott a saját ágyába, maj 4 hónaposan a saját szobájába..nem lesz ott gond, ügyi vagy:)
    Pussszantáááááááááás:Berni és Lili

    VálaszTörlés