2011. szeptember 4., vasárnap

33+0

Terhesség a 33. hétben

Gondolatai nagy része a pocakjában növekvő baba köré csoportosulnak. Beszéljen hozzá, simogassa, meséljen neki!

Kismama
Tapasztalhatja, hogy babája reagál az ismerős, sokat hallott hangokra, érintésekre. Az étkezések előtt is aktívabb, érzi amikor Ön éhes. A derékfájás és a nehézlégzés erősödhet, de ezek a panaszok enyhülnek majd, amikor leereszkedik a méhe.

Baba
A pici már teljesen készen áll a születésre, csak némi plusz súlyt kell magára szednie. Súlya lassan eléri a 2 kilót, hossza pedig a 40 centit. Jelenleg 37 fokos vízben lubickol - ez legalább 15 fokkal több, mint a kinti környezet. A bőre alatt gyarapodó zsírréteg funkciója lesz majd áthidalni ezt a különbséget..

Szakember/orvos tanácsa
Tapasztalhatja, hogy bizonyos időközönként begörcsöl lába, vádlija. Ez ellen magnézium és kalcium szedésével védekezhet. Tabletta vagy pezsgőtabletta formájában könnyen juthat kalciumhoz, de a zöld levelű zöldségfélék, a búzacsíra, a szója, a szilva, a mazsola, a narancs és a tejtermékek is gazdagok kalciumban. Konzultáljon orvosával, milyen készítmény szedését javasolja!

Életmód
A szükséges dokumentumok begyűjtése után kezdje el összeállítani kórházi csomagját.
A szoptatás miatt gyakori a tejcsorgás, ezért otthonra javasolt melltartóbetét beszereznie. Kényelmes, lehetőleg elöl gombolós pizsamát vagy hálóinget vigyen magával. 

Most már nem is tudom, mit várok jobban, hogy leszálljon a méhem vagy hogy szüljünk. A vége már tényleg terhes, nem is kicsit. Éjjelente egyre gyakrabban vannak jósló fájásaim, tegnap este már majdnem a szülészeten kötöttem ki, ugyanis elég rövid ideig tartottak a fájások, és bár nem mértem az időt, de eléggé rendszeresnek tűntek.. magnézium (vagy a pohár víz, ez passz) segített, így aztán maradtam a popómon. Éjjel viszont többször ébredtem derékba nyilaló fájdalomra és rendszertelen keményedeskre... tudom, ez már csak ilyen lesz. Tovább ehezíti az éjszakáinkat, hogy a jobbomon most már végképp nem tudok aludni, kegyetlenül fáj az oldalam, ahányszor erre az oldalamra fordulok, és a háromszög fekvés sem megy már, nem kapok levegőt, így viszont 10 órát végigfeküdni a balomon... hát elég gáz. Reggel nem éreztem a bal lábamat, mert elzsibbadt, ahogy elfeküdtem és sajgott minden más egyéb porcikám is. Ezért is szoktam megkérni mindenkit, aki még tud forogni, de panaszkodik, hogy próbálja ki, hogy egész éjjel csak egy oldalán alszik. Aztán nem lesz sírhatnékja. A pocakom rohamtempóban nő, a vakbélműtétem hege már teljesen körbeszakadt, remélem a seb nem nyílik ki... végül is 10 éve műtöttek, ezzel nyugtatom magam. Most 113 centinél tartunk. A súlyom továbbra is változatlan, csak onnan tudom, hogy fogyok, hogy már újra nem ér össze a belső combom. Apropó forgás, erről jut eszembe, ha mégis szükség lenne az éjszakai átfordulásra, öntudatlan állapotban most már garantáltan nem tudom megcsinálni, ugyanis legalább egy 2 perces procedúra, mire átharcolom magam az egyik oldalról a másikra. A séta a másik dolog, mi egyre nagyobb nehézségekbe ütközik. Sokáig nincs vele gond, de ha Samu felébred, és úgy dönt, hogy neki ez nem tetszik, akkor kész, vége mindennek. Elkezdi kitolni magát, lefelé feszíti a buksit, szóval tiltakozik minden irányból. Így már az olyan apróságok is nehézségeket okoznak sokszor, hogy kisétáljak a sarki közértbe egy litert tejért. Amit még észrevettem, hogy a vad rúgkapálást átvette egy másfajta mozgás, most már inkább csak a térdát húzza, tolja, meg a fejét forgatja, esetleg a hátát húzza arrébb néha, de nem nagyon van már bent hely. A mozgalmassága attól függ, milyen kint az idő, mennyit aludtunk éjjel, itthon van-e apa, vagy nincs :) A kórházi csomagot még mindig nem raktam össze... talán majd jövő utáni héten...

3 megjegyzés:

  1. Cica, nekem a felfújható ágy rohadtul bejött. Szerintem anélkül már rég megszültem volna. Nem mintha rengeteget aludnék, mert a srácok mostanában állandóan átjárnak hozzánk :) Holnaptól jönnek a frontok, azt vettem észre, hogy rám is rossz hatással vannak, de magnézium és rengeteg ásványvíz bekészítve :) Igyál sokat!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi, iszom iszom :) nem tudom, mitől fáj az oldalam, de iszonyú :( néha betolja oda Samu a farát és akkor pláne fáj (am azt vettem észre, hogy ugye ott a gyerekem háta, és nem szeret úgy aludni, ha elég mélyen alszik, tudok jobb oldalon aludni, de mostanában nincs ilyen sajna... :D )

    VálaszTörlés
  3. Hát ez már csak ilyen :) De a miénk a jövőhónaaaap!

    VálaszTörlés