2011. június 10., péntek

Terhességi hogyan - második rész

A mai téma a "Hogyan öltözzünk?". Ez igen problémás és kényes témakör a kismamák számára (na jó, nem általánosítok, nekem az volt)...

Jusztis írása szerint az IK (igazi kismama) már kb. 6. héten kismama ruhában jár, na ilyennel én is találkoztam, meglehetősen viccesnek értékeltem a dolgot :D de persze a szenvedő alanyoknak ez annyira nem szórakoztató... mit is tegyünk?

1.) "Már nem jönnek rám a régi nadrágjaim, de a kismama nadrág még nevetségesen áll rajtam" korszak:

Én nagyon egyszerűen áthidaltam ezt a kényelmetlen időszakot, bevásároltam pár számmal nagyobb nadrágokból (ez 2 darab farmert jelent, az egyiket már nem is tudtam sajnos hordani, mire sorra került volna, így az pihenő állásponton van, majd szülés után talán...). Ilyenkor bármennyire úgy tűnik, hogy az ember "tisztára olyan, mint egy terhes!" (hát, ahogy növünk, visszanézve a régi pocakfotókat tényleg a jóllakot napközis játszik inkább :D ), nagyon nagyon kevés kivételtől eltekintve nem olyan... a terhesgatyó nem tart, mert a gumi kerekebb, nagyobb pocira lett kitalálva, és hát olyan esetlenül is néz ki... (nem utolsó sorban kegyetlenül drága!)

2.) "Már nem tudok olyan "kis-nagy" nadrágot venni, amiben ne úgy néznék ki, mint egy trampli" korszak

Ez az időszak, amikor megérett a dolog, hogy beszerezzük első, féltve őrzött és gondozott kincsünket: a kismama nadrágot. Valljuk be azért, titkon sokan ekkor kihúztuk magunkat, "na igen, ÉN kismama vagyok, most már egyértelműen látszik!" Nekem a kismama nadrág beszerzése és viselésének megkezdése után kicsit arra is vágyásom volt, hogy pl. a metrón átadják az emberek a helyüket. Persze sose fogadtam el, csak jól esett, hogy kiszúrták, hogy babát várok (bezzeg most...). Emlékszem, egy szép tavaszi napon történt, a 12 hetes UH után, amikor már szorította a hasamat a farim rendesen, de még erőltettem, mert 12. heti UH előtt SEMMIT nem veszünk!!! alapon, amikor elmentünk nekem kismama nacit venni. 2 db-ot vettünk, az egyik nagy volt, a másik még nagyobb, de nem baj, ősszel jó lesz (igaz, most még bandázs kell a derekára, de az sem számít), én ezek ellenére is nagyon örültem nekik. Itthon abban ugráltam, pörögtem, forogtam, valahogy kissé olyan kézzel foghatóbb lett a babavárás... ettől függetlenül én javasolom, hogy ezzel várjuk meg, amíg tényleg kicsit kicsik lesznek már a nagyobb farmerok... (ugyanis én kb. 18. hétig harcoltam a farban pont jó gatyóval is, mert a bandázs része mindig lecsúszott... hát még a még nagyobbnak :D )

3.)" Dög meleg van a kismama cuccokban" korszak

Hát sajnos ezeket a kismama ruhákat nem a nyári és őszi kismamáknak találták ki, személyesen is kénytelen voltam ezt megtapasztalni... persze, ha hűvös van, akkor csodálatos, a gumi védi a derekat, melegít, a legjobb!!!! De nyáron, 50 fokban a dupla gumírozott, beépített bandázs egyetlen dologra jó csak: remekül szívja az izzadságot... de sajna emellett bepálik a bőr, viszket, ég (ugyanis ahogy süti a nap csak szívja a meleget, csak szívja...), ragacsos lesz, pfejjjj... megoldás? Gumírozott oldalú nyári nadrágok/szoknyák. Az a nagy szerencséjük a 2011es kismamáknak, hogy divatba jött újra a hippi :) vagy nem tudom, mi ez. Nagyon könnyű (tényleg) anyagokból lehet kapni mell alatt gumis szoknyapólókat, derékban gumírozott halász és hosszú nadrágokat, amik, valljuk be, a közelgő kánikulára tekintettel vonzóbbak, mint a duplagumírozott, amúgy is baromi vastag anyagból készült kismama farmerszoknyák és halásznadrágok, meg a végig zárt, nehéz és vaskos poliester anyagból készült kismama pólók. De a legnagyobb előnyük, hogy bármelyik sarki butikban rájuk lehet akadni, és a kismama ruhákkal ellentétben egy 1es hiányzik az áruk elejéről (értsd ezalatt 12.000 helyett csak 2000Ft egy darab). Hátránya: nem kismama (de aki próbált már napokat eltölteni 45 fokban a tűző napon igazi kismama naciban, azt ez a csekélység garantáltan nem fogja visszatartani :D )

Téli kismamáknak sajna nem tudok egyelőre tanácsokkal szolgálni, Samu őszi lesz...

*Közben, nem ide tartozik, de egyelőre sajnos nem tudok kommentelni, nem enged itthon a gép :( de írjatok, érdekel, olvasom, csak reagálni nem hagy valamiért... ha bekötik a vezetékes netet, akkor talán, eddig azt hittem, az op rendszerrel van a baj, de sajna úgy fest, inkább a mobilnettel.... :S *

3 megjegyzés:

  1. Zsani! Nem témába vágó a kommentem, csak egy jó szándékú kérés. Bár tudom nem illik beleszólni más blogjának a kinézetébe, most mégis szólok, mert lehet, hogy ez másnak is probléma: szóval, ez a fajta betűtípus, bár nagyon szép, és jól mutat, nagyon megnehezíti az olvasást, nekem kigúvad a szemem mire végig olvasok egy bejegyzést. Plíz, a régit vissza! (Persze, ha marad ez, akkor is olvasni foglak.) Puszi, Ildi

    VálaszTörlés
  2. Köszi, köszi, köszi!!!! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nincs mit :) az, hogy az én szemem nem zavarja, azt jelentette a számomra, hogy biztosan másét sem, köszi, hogy szóltál :)

    VálaszTörlés