2011. június 23., csütörtök

Terhességi hogyan - harmadik rész

Azt vettem észre, hogy sajnos ezzel a kis k(r)ézikönyvemmel sem úgy haladok, ahogy én haladni szerettem volna, de nem baj, ami késik, majd elmúlik :D

A mostani bejegyzésem a kismamatornákat és egyéb nyalánkságokat tárgyalja körbe.

Hogyan tornázzunk? A válasz egyszerű: sehogy :D aki mégis motivált és legyint a netes marhaságok tömkelegére, miszerint egy pohár (2dl) víz felemelése azonnali vetélést okoz, azért érez némi késztetést, hogy megakadályozza a kismamákat súlytó kórt, nevezetesen az elbálnásodást. Mit lehet ilyenkor tenni?

A netes szakirodalom egy másik vállfaja 2 mozgásformát javasol aktív kismamáknak: séta és úszás. Mindkettő rettentően jó, én tanúsíthatom. Bár az úszással kapcsolatban a következő tapasztalatom volt: ámbár a szülészem kimondottan ajánlotta és a védőnő sem ellenezte, a környezetem hófehérre sápadt, amikor megtudták, hogy én bizony szerdán úszni járok, és egyből jöttek a rémmesék a strandi fertőzések miatt elhalt terhességekről, a méheltávolításokról és még sorolhatnám. Ha valaki nem ismeri a hüvely lelki világát, annak ajánlom figyelmébe ezt a kis szösszenetet , ami nem túl "barátságos", de el kell ismerni, nagyon hatékony módszerekkel kezeli a hüvelyi fertőzéseket. 8 év alatt, amíg a visszatérő fertőzéseimmel küzdöttem kipróbáltam én alfától az omegáig mindent, az egész patikát beszedtem és feldugtam, de a végére már csak fél naposak voltak az eredmények, vagy annyi sem. Akkor értettem meg, hogy a hüvelynek van egy flórája, ami tökéletesen működik, és pont arra van kitalálva, hogy óvja saját magát, és nincs semmi szüksége, hogy antibiotikumokkal és antimikotikumokkal bombázzam, inkább némi segítségre szorul, erre jók a probi kúpok meg a tejsavas irrigálás. Így elmondhatom, 8 év küszködés és kínlódás utuán egy éve teljesen egészséges vagyok. Szóval kár ettől rettegni, mert negyed olyan komoly gondokat nem tud okozni, mint ahogy riogtnak vele. De ha valakinek mégsem szimpatikus az úszás, hát a napi pár kilóméteres séta is nagyon jó, állítólag felkészít a szülésre, javítja az állóképességet, mi kellhet még? :D

Ha valaki úgy érzi, se ideje, se ereje sétálgatni és úszni járni, akkor áll fent az otthoni/csoportos torna alternatívája. Erre kiválóan alkalmas Rubint Réka kismama tornája, vagy ha valakit legalább annyira idegesít az a nő, mint engem, akkor Péntek Enikő is nagyszerű megoldásokat kínál összeállított edzésterveiben, csakl regisztrálni kell a hírlevelére. Van ám itt minden, pilates, jóga, fittness, kinek mi a szíve vágya, videók, ha esetleg úgy érzed, nem boldogulsz egyedül, és még sorolhatnám.

Ha nem sajnálod a pénzt, eljárhatsz közös kismama foglálkozásokra is (vannak olyan szerencsések az ismerősi körömben, akiknek ezt ugye a cég fizeti ;) ), erről nem tudok véleményt írni, de ha csak fele olyan jó, mint egy tánc edzés, akkor már megérte :D

Tiltólistán van a biziklizés, nem értem miért, amikor semmi kárt nem tud tenni, ez is csak valami netes agyrém, mint a vetélést okozó májkrém legendája, szóval ha valaki ehhez kapna kedvet, ő se fogja magát vissza :)

Ami annyira ilyenkor nem javasolt, az a vadvízi evezés, a siklóernyőzés/ejtőernyő, a lovaglás, görkorcsolya, gördeszka, ezek is leginkább az esés miatt. Ami nem jár ütéssel, eséssel, azt csináljuk bátran, de persze ne legyünk restek leállni, ha már nem esik jól a mozgás!

2 megjegyzés:

  1. nálunk is van céges kismamatorna, de ez nem azt jelenti, hogy a cég állja, hanem hogy a cég által biztosított helyszínen és oktatóval, igaz, rendkívül baráti áron (60 perc 400 ft).
    az egyetlen baj, hogy persze ugyanakkor van, mint a terhestanfolyam... :S

    a rémmesék egy részének biztosan van valami alapja, de a dokim szerint (és hajlamos vagyok hinni neki.... :)) mindent lehet, ami a mamának jól esik, úgyis érzed, ha valami olyat csinálsz, ami nem jó akár neked, akár a babának.

    VálaszTörlés
  2. Nekem mindig azt mondja a dokim, hogy minden tévhitnek a fele igaz, így mi mindig úgy beszéljük át ezeket a mendemondákat, hogy persze, ez igaz, de... és bizony az a de sokat számít ;)

    VálaszTörlés