2011. augusztus 28., vasárnap

32+0

Terhesség a 32. hétben

Biztos sokszor elképzelte már, milyen lesz a szülés, mennyire lesz fájdalmas, hogy fogja átélni. Tudatosítsa magában, hogy élete talán legcsodálatosabb élménye előtt áll, egy új életet hoz majd világra. Ne félelemmel gondoljon a szülésre!

Kismama
Azok a nők, akik a várandóság alatt tudatosan készítették fel szervezetüket a szülésre sokkal könnyebben viselik a fájdalmat is, sokkal pozitívabban élik meg a folyamatot.
A pici mocorgása mostanra néha már kifejezetten kellemetlen érzést okozhat Önnek, hiszen egyre nagyobb erőkifejtésre képes, és egyre kevésbé fér el a méhben.

Baba
A tüdeje teljesen kifejlődött, már csak híznia kell, mivel a bőr alatt lévő zsírréteg még nem elegendő, hogy a megfelelő hőszigetelést biztosítsa. Immunrendszere a következő hetekben még erősödik. A nap nagy részét átalussza és egyes kutatások szerint ekkor már álmodik is.

Vizsgálatok
Javasolt vizsgálat ezen a héten sem lesz. A testi-lelki felkészülés részeként ezen a héten is érdemes kismamajógán részt vennie.

Szakember/orvos tanácsa
Ezen a héten szülésfelkészítő programunk keretében csecsemős nővérünk segítségével összeállítják a babakelengyét, gyakorlati tanácsokkal látjuk el, hogy ne maradjon ki semmi fontos. A konzultáción hasznos információkkal és praktikákkal is szolgálunk az anyatejes táplálással kapcsolatban.

Életmód
Bár még jó pár hét hátra van, nem árt összeszedni azokat a dokumentumokat, melyekre szüksége lesz. Ha bármi hiányzik, próbálja meg minél hamarabb beszerezni. A következő papírokat mindenképp hozza majd magával a szülésre: terhesgondozási kiskönyv, személyi igazolvány, TB kártya, három hónapnál nem régebbi házassági anyakönyvi kivonat, ha nem házasok, apasági nyilatkozat.

Na ez a házassági anyakönyvi kivonat mizéria kikészített, még jó, hogy voltunk szülésfelkészítőn, volt alkalmam rákérdezni, hogy is van ez. Mondták, hogy nem kell a 300 napnál nem régebbi, jó lesz az eredeti is, csak vigyünk valamit. Én bevallom, még mindig nem pakoltam el semmit, csak a táskámat, de azt olyan messzire, hogy már azt sem tudom, hol van (valahol tuti megvan... :S ) Kaptam homeós bogyókat ajándékba, de kell még mellé beszerezni, Arnica és Apis nem volt köztük, Staphisagria sem, de nem egy kihívás, talán jövőhéten vagy utána elsétálok és megrendelem, mint kiderült, a sarki patika is nagyszerűen be tudja nekem szerezni őket :) Van viszont Cimicifuga meg Caulophillum, ez utóbbi szinte bontatlan csomagban, meg kaptam egy dobozka Urtica Urens-t is, így azért sem kell apát ugrasztani :) Kiderült, hogy elhallottam a védőnéni szavát, nem 75 kiló, 77,5 kiló, de mindegy, több, mint egy hónap alatt egy dekát sem híztam, és ilyen étrend mellett ez valszeg így is marad... Összeraktuk a babasarkot, de a dekor még hiányzik, majd alkalmasint lehet, hogy még ma felteszem, úgyis elememben vagyok, meg megjöttek a dekorgumik a SAMU felírathoz, vagy ma, vagy a jövőhéten azt is megcsinálom :) Amúgy már tényleg mindenünk meg van, még majd DM-be kell beugrani fertőtlenítő kendőért, de ennyi, csókolom. Ja, meg persze a patikai pakk, de azt meg úgyis a gyerekorvos írja ki, nem magánakciózom :) Jövőhéten el kell menni a szemészetre, attól eléggé be vagyok gyulladva, de megvigasztaltak, hogy nem fáj a vizsgálat, csak utána kellemetlen, hogy semmit nem látok egy darabig, de majd viszek napszemüveget, meg kedden randim lesz a szülésszel, kíváncsi leszek. Akkor ugrik a majom a vízbe, rövidültem-e tovább (de nem hinném, ahhoz túl jól érzem magam...), vagy sem. Ha vagy sem, akkor szeptemberre be van tervezve egy váci családlátogatás, talán az utolsó szülés előtt. Meg ugye Briginek is megígértem egy közös Zsófisétáltatást, szóval jó lenne, ha szabad utat kapnék :) Ja, és szerdán IKEA! :) Teljesen be vagyok sózva, onnan még kell 2 kislámpa, meg ugye törölközők :) na aztán már tényleg vége mindennek :D Am azon agyaltam, hogy én kaját is packolok magamnak a kórházi csomagba, mogyorót 2 dekánként csomagolva (ehhez majd fog kelleni kis nylonzacsi), abonett, abonett szendvics, korpovit keksz, gyümit majd hozatok be apával, ahhoz is kell majd kis ragasztócsík (ilyen jelölőcsík), itthon lemérem előtte. Aztán majd látjuk, de szerintem egy pár szelet rozskenyeret is viszek be, meg azt az egyetlen egy fajta kockasajtot, amit anélkül meg tudok enni, hogy elszállna a cukrom. Sajna ahogy én elnéztem, a kórházban csak zsömlét adnak, azt nem bírom, 8 fölé nyomja a cukrom, meg zala felvágottat (pfejjj), meg ilyen nagyszerű dolgokat... az ebédem sem tudom, hogy lesz meg a 60g szénhidrát, mert én nem eszem parajt, meg ilyen carokat, a krumplitól is elmegy a cukrom, hát érdekes lesz... Remélem nem találnak ki olyan állatságot, hogy bent tartanak még pár napot cukorbeállításra. Be van az én cukrom tökéletesen állva, ha azt ehetem, amit meg tudok enni. Mondanám, hogy jó lenne, ha lenne hűtő bent (biztosan van am), csak nem tudom, mennyire nem nyúlnak bele mások, sajnálnám, ha eltűnne mondjuk az ebédem... :S (mert am hozatnék be apával sajtostésztát meg ilyeneket, amiktől garantáltan szinten marad a cukrom... és hidegen is meg tudom enni :D ) Na majd látjuk, elvileg 5-én szülésfelkésztő, szülőszoba látogatás, akkor talán a csecsemőosztályra is bekukkanthatunk :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése