2011. május 19., csütörtök

Terhesség - hogyan? (első rész)

Este az jutott eszembe, hogy borzasztó sok terhességi hogyan van.

Hogyan étkezzünk?
Hogyan aludjunk?
Hogyan öltözzünk?
Hogyan szépüljünk?
Hogyan utazzunk?
Hogyan járjunk dolgozni?
és végül de nem utolsó sorban:
Hogyan aggódjunk?

Először egy bejegyzésben terveztem az összesről írni, majd rájöttem, hogy praktikusabb külön szedni őket, mert mindegyikről van mit írnom :) Szerintem kezdjük az evésnél...

Hogyan étkezzünk?

Ez egy olyan téma, amivel tele van a net, a védőnők fiókja és az orvosok jótanácsos-ládikája :D Én azt mondom, mindenki azt egye, ami jól esik neki. Persze ésszel, mert a 3 hónap alatt hízzunk 20 kilót nem túl sikkes.

Ha már hízás. (Lehetett volna az is a cím, hogy hogyan étkezzünk és hízzunk). Találtam egy csodajó kis táblázatot, ami adott BMI-khez adott súlygyarapodást rendelt. Mivel nekem normál volt a testsúlyom, így azt írta, hogy első harmadban 3 kiló, utána 2 hetente fél kiló. Én teljesen felboldogultam, hát ez baromira betartható, és végül is nem is hízok sokat, az a 9-10 kiló bőőőőőőőőőőőőőven belefér... :D ügyeltem is kínosan, hogy ne hízzak 3 kilónál többet, de az a 3 kiló meglegyen :) Büszke voltam magamra, mindenkinek (védőnő, orvos) boldogan és lelkesen újságoltam, hogy felszedtem a 3 kilómat, se többet se kevesebbet :D A hidegvíz ott ért, amikor a nőgyógyászom, akihez most járok közölte, hogy az nagyon sok, ne hízzak többet, sőt!!!! Elkeseredtem, "de hát a magazin azt írta...", minden bajom volt, kikészült a kis lelkem. Görcsösen igyekeztem nem hízni többet, így sikerült még valahogy 2 kilót felszednem (pedig diétázom is.) Aztán bevettem a leszarom tablettát :)

Bevallom, nem értettem, sőt hitetlenül álltam a tény előtt, hogy az ember a második trimeszter második felében éhesebb lesz, többször és energiadúsabb ételeket kíván. Nagyon nagyon szomorú, de így van. (Én pl. 20 perce végeztem az ebédemmel, és mintha ki se mentem volna az irodából). Emellé még be lehet sózni egy jó kis szénhidrát szegény diétát, és bumm!!! Már nincs is mit élvezni a terhességen, mert az egész éhezés, szenvedés, kalóriaszámolgatás (na nem azért, ennyire én nem veszem ezt komolyan...). Szóval egy jó tanács kedves hasonszőrű kismamák és kismama jelöltek. Ha megoldható, ne hízzatok 20. hétig, tényleg utána megy fel rohamosan a súly, mert az ember gyereke MINDIG!!!!!! éhes!!! Persze ilyenkor mit csinál a paraszt, nekiáll gyümölcsöt enni. Sajnos ez is, a tévhitekkel ellentétben nagyjából 3 percig tart. Ilyenkor már befigyelnek a kevésbé energiaszegény ételek, mint pl. tegnap a töpörtyűs, juhtúrós sztrapacska sült krumplival (ez az isteni lakoma sajnos nagyjából 15 percig tartott, utána már éhes voltam :( ), a földimogyoró (korlátozott mennyiségben!) és az étcsoki (néha a tej is...). Aszalt gyümölcsök kerülnek terítékre, köretnek a párolt zöldség helyére visszatér a krumpli, és az elfogyasztott korpovit keksz mennyisége is csak nőttön nő... ez sajnos ilyen, én sem akartam hinni, de muszáj!

Következő kérdés: mit is együnk hogyan?

A net tele van nagyszerű leírásokról, mik azok az ételek, amik azonnali vetélést okoznak, és mik azok, amik magzati rendellenességeket, retardációt, méhen belüli elhalást stb. Miután ezeket megettem, mint rendesen az internet áldásos tévinformációit, valahogy mégis csak matatott az agyam hátuljában, hogy biztos, hogy jobb a bio, mint az, amit a zöldségestől veszek? (Ugyanis tőlünk nagyon messze a biopiac, így esélytelen oda kijárnom.) A védőnővel A-tól Z-ig átrágtuk a témát. Kiderült, hogy az azonnali elhalást okozó borzalmak, mint a mozzarella és a feta sajt végül is nyugodtan fogyasztható, májkrémet is lehet enni alkalmanként (erről tudni kell, hogy a szakirodalom szerint súlyos fejlődési rendellenességeket okoz), ehetek zöldségestől vett gyümölcsöt és zöldséget, továbbá a tojás terjesztette szörnyű kóroktól sem kell félnem, ha esetleg úgy adódna, hogy megettem egy szelet tiramisut. Majd búcsúzóul megkért, hogy olvassak kevesebbet a neten. Azt hiszem, igaza lehet...

2 megjegyzés:

  1. hát az utolsó bekezdésen nagyot kerekedett a szemem... májkrém? életembe nem hallottam ilyenről, hogy valaki terhesen nem ette volna meg a májkrémet mert?? pf...

    VálaszTörlés
  2. hát, szívből remélem, hogy a kenőmájas/májkrém dolog nem okoz azonnali visszafordíthatatlan problémákat, mert én szerintem az elmúlt 27 hétben mintegy 1,5 kg-nyit ettem belőle - volt, amikor csak ezt bírtam enni... :S

    VálaszTörlés