2011. április 27., szerda

Terhességi folyásról bővebben...

Erről mások már kisregényeket írtak, így én nem is szeretnék ebbe ilyetén módon belefolyni, inkább némi támaszt szeretnék nyújtani, és eloszlatni az aggodalmakra okot adó tévképzeteket. Hangsúlyozom, minden terhesség más, tehát ha valaki semmi olyat nem tapasztal, amilyet én, akkor sincs semmi, ám általánosságban az volt eddig a jellemző, hogy némi keresgélés után itt ott egészen elfogadható magyarázatokat kaptam félelmeimre.

Na szóval, első stádium, alappánik. Fehér, inkább sárgás folyás. Akinek volt már hüvely gyulladása, az tudja, milyen ez a szín. A megtévesztésig hasonlít. Pánikra semmi ok, ez elvileg normális, a fokozott hüvelymirigy munka nagyszerű eredménye. Persze előfordulhat, hogy időnként szaga is van, sajnos ezt én is tapasztaltam, itt szintet lépett az alappánik, miszerint "Jézus mária! Fertőzéses vagyok!!!" Hát, erről szó sincs. Gyanítom (hangsúlyozom, magán vélemény, semmi tudományos alapja nincs!), hogy ezt az egész mechanizmust azért találta ki a szervezet, hogy ilyetén módon vigyázzon a kis ökoszisztémánkra. A szag el is múlt, azt hiszem nagyjából 2 nap alatt.

Második stádium, színváltós folyás. Középfokú pánik. Ilyenkor esik meg gyakran, hogy a folyásunk mészfehér, majd sárgára vált, a nap végére bebarnul (enyhe cappuccino barna), hypo és más egyéb fehérítő hatására pedig meglehetősen sötét barna színt kapunk. Kismama első gondolata (aki még sose látott ilyet, és nem nézett utána) "Úristen, vetélek!!!!". Nekem is ez volt az első gondolatom. Szerencsére vannak olyan internetes portálok, ahol a kismamák ezekről a témákról ugyanolyan kendőzetlenül beszélgetnek, ahogy én írok itt róluk, így innen nagyon hasznos információkat lehet begyűjteni. Egy saját tapasztalatot megosztanék, aki eddig nem fanyalodott tisztasági betétre, annak javaslom, egyrészt mert mint már említettem, az nem barnul be, másrészt nem ázik át a fehérnemű (itt már azért tetemes mennyiségű folyással lehet számolni), harmadrészt védi a textilt a csúnya barna foltoktól. Egyelőre még megteszi az, ami otthon van, ebben teljesen biztos vagyok, amennyiben nincs otthon, úgy eleve javasolnám a carefree légáteresztő kombinációját, tényleg légáteresztő és vastag, így nagyon jól szívja a nedvességet (később hasznos lesz mindenképpen).

Harmadik stádium, az átlátszó folyás. Felsőfokú pánik. A kismamáknak megélt élethelyzetek és terhességi kor szerint más más dolgok jutnak eszükbe. Nekem személy szerint, aki már vetéltem, az volt az első gondolatom: "Anyám, megint elfolyt a nyákdugó!!!" Rettegve és pánikolva vártam, hogy elönt a vér... Ehelyett ficánka lurkóm rúgott kettőt-hármat, jelezvén, hogy megvan még. Nem igazán tudtam hová tenni a helyzetet, de itt már valamelyest beletörődtem, hogy ez van... Olvastam azonban olyat is, aki 18. héttől úgy értelmezte zavaró színtelen folyását (először amúgy nyálkás, mint peteéréskor, majd egyre vizesedik), hogy szivárog a magzatvize. Én nagyon örültem, hogy eddig nem jutottunk el. Akkor tuti, hogy halálra váltam volna. Szóval megnyugtatok mindenkit, akit érint és akit még csak fog: Tökéletesen zárt méhszáj mellett nem szivároghat a magzatvíz!!!! Itt már ajánlott mindenképpen a carefree légáteresztő megoldás, Felicitas csomag tartalmaz minta darabot, érdemes kipróbálni, aztán pedig venni pár dobozzal :D

Egyelőre itt tartunk, ha lehet hinni az irodalomnak, ez sajnos csak rosszabb lesz, jobb nem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése