2012. szeptember 17., hétfő

Bogyó és babóca

Nagy előre lépést tettünk mese terén. Most már nem a dalos táncos nursery-ket nézzük, hanem Bogyót és babócát. Az ám! Hogy miért olyan nagy szó ez: ezekben a mesékben nem táncolnak és énekelnek, hanem Pogány Judit meséli el, mi történik a csigafiúval és a katica kislánnyal. Mondjuk a story több sebből vérzik, de ettől én még elégedett vagyok :) Micimackó, a teletubbies, a sesame street és a többi próbálkozás nálunk egyértelmű kudarc volt. Viszont ezen felbuzdulva egyelőre még csak verselünk, az is tetszik a fiatal embernek, hamarosan pedig terveztem elkezdeni neki mesét mondani, hátha lekötné.

Amúgy egyéb izgalmak nem igazán adódnak az életünkben, lelkesen integet a csöppem, ha éppen neki is így tartja kedve, sokszor fél órás késéssel, puszit dob, sokszor már magától is. Az éjszakákat több kevesebb sikerrel átalussza, csak 1-2x kel inni. (Száraz a levegő, én is sokszor vagyok szomjas). Már több, mint egy hónapja tisztán tehéntejet kap, azóta nincs hasmenés, puffadás, görcsölés, végigszenvedett éjszaka. Nekem ez megért ennyit. Gyümölcsöt továbbra sem hajlandó enni, pedig már épp csak fejre nem állok, amikor próbálom neki adni, lehet, azt még meg kellene próbálni. Üvegből ímmel-ámmal elfogadja, de egy üveg műzlis alma (a tisztán gyümölcs 4 nap után a kukában landolt, drágállottam) 2 napig simán kitart :( (190g-os) Mindig van valami, hiába. Jön a foga is, de hogy hol? Lent is és fenn is be van dagadva az ínye. Már lassan 1 hónapja. Nem zavarja igazán, csak én csodálkozom, hogy a piros popót (3 hete túl vagyunk rajta) 1-2 héten belül fog szokta követni, de semmi. Úgy fest, mi (is) 4 fogúan ünnepeljük majd az első szülinapot :)

3 megjegyzés:

  1. Épp ma volt a Babavilágban, hogy a tehéntej korai adása sokszorosára növeli az akár 3-5 éves korban kialakuló asztma esélyét, valamint a nehezen gyógyuló speckó bőrgyulladást. Tehát többnyire nem rögtön tapasztalható a hatása, hanem akár évek múlva.

    VálaszTörlés
  2. Ugyanez a mese a kedvence az 5 hónaposunknak. Egy részt tátott szájjal, közben 1-1 nagy vigyorral szemrebbenés nélkül néz végig. Akartam neki a könyvből is venni, ahhoz viszont szerintem még kicsi, mert a meséhez sokat hozzá tesz Pogány Judit kedves hangja és az aranyos rajzocskák. (Dóri - KicsiPacás)

    VálaszTörlés
  3. Zsebi, a sokáig adott tápszer meg sokszorosára növeli a laktóz intolerancia esélyét (by Babamagazin). Szóval vállalom a következményeket. Amúgy meg cukorbetegséget is okoz, meg blablabla... persze persze. Én már nem olvasok, és azt teszem, ami szerintem a legjobb a gyerekemnek. Ha később esetleg kiderül, hogy nem ez volt a legjobb, akkor így jártam. Én sem írom le mindenkinek, hogy szerintem tápszert adni rossz, és egyre több kutatás bizonyítja ezt be, mert úgy gondolom, hogy mindenkinek jogában eldönteni, mit tesz, és mit nem. Nem megbántani akarok senkit, csak kérek mindenkit, hogy más se tegye. Én is olvastam a magyar újságokat, én is tudom, mit írnak. Most máshol élek, mást olvasok, és egyre inkább másképp gondolkozom. Szívem jogának érzem. De azért köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet, hogy éppen tönkreteszem a gyerekem :)

    VálaszTörlés