2011. március 8., kedd

7+0

7 hetes terhes vagy
A baba mérete 7 hetes terhességnél
A terhesség hetedik hetében az embrió mérete 10-12 mm-t is eléri, ami nagyjából egy nagyobb borsószem, vagy áfonya méretével egyezik meg.
A baba növekedése és fejlődése
A hetedik héten kialakulnak a felső és az alsó végtagbimbók. A szív 145-öt ver percenként, ez körülbelül a te szívverésed kétszerese. Megindul a saját vér termel&e acute;se, a máj folyamatosan működik és vörös vérsejteket termel. A magzat még nagyon kicsi, de gyorsan nő. Ha röntgen szemekkel magadba látnál, megfigyelhetnéd, hogy a babád feje aránytalanul nagy a testéhez képest. Az arc jellemzői alakulnak, a szemek kicsi fekete foltok retinával és lencsével. Pici nyílások vannak az orrlyukak helyén és apró gödrök a füleknél. Megjelennek az ízlelő bimbók. Az utóbelet időlegesen egy ecto-endometrialis membrán zárja, ami a 7. héten átszakad, kialakítva az anusnyílást.
A te fejlődésed
Hét hetes terhesen a külső szemlélő számára nem felfedezhető a terhességed. Talán 1-2 régebbi nadrágot már szűknek találsz, ezért érdemes fontolóra venned, hogy pár kényelmes ruhadarab után kutass egy kismamabutikban, vagy az interneten.
Jó, ha észben tartod, hogy a visszerességre való hajlam öröklődhet, ezért ha a családban volt visszeresség, már most odafigyelhetsz magadra. A visszerek a végtagoktól a szívhez szállítják a vért a gravitációval ellentétes irányban. Ahogy felfelé halad a vér, sok kis billentyű lezár, hogy a vér ne tudjon lefelé szivárogni. Mikor ezek a szelepek elromlanak, a vér felgyülemlik az erekben, és ekkor jön létre a visszértágulat. Amit tehetsz: ne állj sokáig egy helyben, ülés közben rakd fel a lábadat, lehetőség szerint fekvő helyzetben is magasabban legyen a lábfejed mint a szíved. Speciális harisnya és fásli segítségével, valamint egy kis masszírozással jó eséllyel veheted fel a harcot a visszerességgel szemben.
Vizsgálatok
Ha még mindig nem voltál nőgyógyásznál, akkor ideje felkeresni egy szakorvost. 

Hát a szakorvost már felkerestem, mi több, már veszélyeztetettnek is lettem nyilvánítva, ugyanis múlt csütörtökön (6+3) megemeltem magam (tudom, tudom, okos...), és véreztem, szerencsére azóta sincs semmi (koppkoppkopp). Most kicsit azért már érzem a hasam, fáj itt ott amott, de nem veszélyes, azt írták, hogy várható a kimaradó menzesz környékén, így újfent nyugodt vagyok... bár még csak most töltöttük a 7. hetet, de a görcsök (ha az egyáltalán) nem nevezhetőek mérvadónak, így úgy döntöttem, különösebben nem is stresszelek rajta... majd elmúlik, 16-án (8+1) meg úgyis megnézik a mi kismanónkat :) szóval ennyi, addig nem izgulok... :) a hányingerem nem múlik, néha már szédülök is mellé, de gondolom amiatt, mert nem iszok rendesen... majd igyekszem nagyon, csak most annyira már nem vagyok szomjas... a nyelvemen megjelent a fémes íz egy pár napja, a hajam viszont már nem hullik :) csak zsírosodik, de azt még mindig nagyon... ma voltam laborban, levetettem a vérem és pisiltem egyet nekik, a háziorvos tök rendes volt, kért nekem egy csomó extra vizsgálatot is, hátha segít :) de szerintem minden rendben lesz :) amúgy napsütéses és gyönyörű az idő, ragyog, lehet délután fel is sétálok az eredményért :) Ilyen jó időben kár lenne idebenn ülni... (igen, tudom, hogy a veszélyeztetetteknek a kis fenekükön kell ülniük, de már az sem olyan jó...) Pénteken amúgy alig találta meg a doki a babát, szutyok SZTK-s UH, azért nem kicsit lettem ideges... de megvan a manó, az a lényeg :) igaz, kisebbnek mérte, mint a nőgyógyászom, de ez legyen a legnagyobb baj, a szíve szépen zakatolt, csak ez a lényeg :) ja, és az étvágyam is egyre jobb :)
Ilyen most:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése